Vos convidam, en ocasió del Dia Escolar de les Matemàtiques, a gaudir de la conferència:
El comerç electrònic segur planteja la necessitat d’amagar les nostres dades a ulls massa curiosos. No és un problema nou. A l’any 500 aC trobem els primers sistemes per xifrar missatges. Però si s’intercepta un missatge en clau algú el voldrà desxifrar. Caldrà inventar-se una altre codi que, ben segur, serà novament trencat. Aquesta és la guerra contínua que mantenen els inventors de codis (criptògrafs) i els seus (...)
Inici > Activitats SBM-XEIX
Activitats SBM-XEIX
Darrer afegit : 21 de juliol.
Articles d’aquesta secció
-
RCZLUL C XYMRCZLUL: el joc dels missatges secretsDins Activitats SBM-XEIX3 de maig de 2016, per -
Maig al calendari SBM-XEIXDins Activitats SBM-XEIX30 d’abril de 2016, perEls arbres binaris (Socarrell, Launaea cervicornis)
Els arbres binaris són un cas particular de graf on dos nodes estan units per un únic camí i cada node té com a màxim tres arestes. Els nodes que només tenen una aresta són les fulles. En són exemples els arbres de presa de decisions de sí o no, els diagrames d’arbre per representar els possibles resultats en diversos experiments (com per exemple llançar una moneda a l’aire) o els arbres d’ancestres d’una persona. Aquests darrers són arbres binaris (...) -
Es posa en marxa Estalmat - Illes BalearsDins Activitats SBM-XEIX21 d’abril de 2016, perEl programa Estalmat (EStímul del TALent MATemàtic) es va iniciar l’any 1998 a iniciativa del professor Miguel de Guzmán. Es tracta d’una iniciativa que té com a objectiu oferir activitats als alumnes d’entre 12 i 13 anys que demostrin un talent matemàtic precoç. Estalmat està desenvolupat en 9 comunitats de l’estat, amb un èxit considerable.
La SBM-XEIX i la Universitat de les Illes Balears han elaborat un projecte conjunt per implantar aquest programa a partir del curs 2016-2017. Ahir (20/04/2016) (...) -
Ramon Llull i el saber matemàticDins Activitats SBM-XEIX15 d’abril de 2016, perDes de la Societat Balear de Matemàtiques ens volem afegir als actes d’homenatge i, sobretot, coneixença del geni de Ramon Llull. És per això que era quasi obligat mirar de reunir alguns experts, tant dins del camp del lul·lisme com de fora, per mirar de conèixer quines foren les aportacions i l’ús que en feu Ramon Llull de les matemàtiques. Aquí teniu el cartell. Esperam que sigui del vostre (...)
-
Febrer al calendari SBM-XEIXDins Activitats SBM-XEIX4 de febrer de 2016, perFebrer - Les torres de Hanoi
Les torres de Hanoi són un joc matemàtic inventat el 1883 pel matemàtic francès Édouard Lucas. Consisteix en apilar vuit discs de radi creixent en tres varetes verticals clavades a un tauler. L’objectiu del joc és moure la pila inicial dels vuit discs d’una vareta a una de les altres amb les següents condicions: només es pot moure un disc en cada moviment, no es pot apilar un disc de radi més gran damunt un altre de radi més petit i només es pot moure el disc que està a (...)
0 | ... | 35 | 40 | 45 | 50 | 55 | 60 | 65 | 70 | 75 | ... | 175


