La Societat Balear de Matemàtiques SBM-XEIX organitza dues activitats en motiu de l’eclipsi solar.
Dimecres 22 de juliol, 18:30 hores:
Conferència "Eclipsi 2026: guia de supervivència", a càrrec de Pep Marcús, president de l’Associació astronòmica Club Newton
Dissabte 25 de juliol, 11 hores:
Activitat infantil "El meu primer eclipsi", a càrrec d’Adrián García, @elfisicobarbudo, divulgador científic.
Lloc: Museu del Calçat i de la Indústria, Inca
Activitats gratuïtes. Places limitades. Inscripció al (...)
Inici > Activitats SBM-XEIX
Activitats SBM-XEIX
Darrer afegit : 21 de juliol.
Articles d’aquesta secció
-
Activitats de la SBM-XEIX en motiu de l’eclipsiDins Activitats SBM-XEIX21 de juliol, per -
Conferència: "¿Qué es aprender matemáticas? La importancia de la cultura de aula"Dins Activitats SBM-XEIX17 d’abril, perLa Societat Balear de Matemàtiques ha organitzat per al proper divendres 24 d’abril, a les 17.30 a l’aula 3 de l’edifici Anselm Turmeda del Campus UIB el professor Pablo Beltrán-Pellicer farà la conferència:
¿Qué es aprender matemáticas? La importancia de la cultura de aula
Resum: Como decía Skemp, primero hay que saber de qué estamos hablando. Es posible que lo único que tengan en común dos clases de matemáticas, puerta con puerta, sea el nombre con que el alumnado rellena el horario escolar. En otras (...) -
Matemàtiques al Carrer - Sineu 2025Dins Activitats SBM-XEIX4 de maig de 2025, perLa Societat Balear de Matemàtiques torna a organitzar, 4 anys després, una nova edició de Matemàtiques al Carrer. Se celebrarà dissabte 10 de maig a la plaça des Fossar de Sineu, entre les 10 i les 13.30 hores.
Aquesta és una activitat oberta a persones de qualsevol edat que vulgui gaudir de la part lúdica, creativa i divertida de les Matemàtiques. Hi haurà jocs de taula, d’estratègia, enigmes, reptes, jocs de construcció, mosaics... per a tots els nivells.
Comptam amb l’ajuda d’un bon grup de (...) -
Activitat 11-F: Profe, per què no hi ha dones matemàtiques?Dins Activitats SBM-XEIX30 de gener de 2025, perLa Societat Balear de Matemàtiques SBM-XEIX i l’Escola Politècnica Superior de la Universitat de les Illes Balears organitzam una activitat en el marc del Dia Internacional de la Dona i la Nina a la Ciència, que se celebra cada any el dia 11 de febrer.
Dissabte dia 8 de febrer a les 10.30 h a la sala d’actes de l’edifici de Sa Riera de Palma, la doctora en Matemàtiques Pilar Sabariego Arenas oferirà la xerrada "Profe, ¿por qué no hay mujeres matemáticas?". Aquesta xerrada pretén mostrar com, en gran (...) -
Conferència d’inauguració Estalmat 2024-2025: "Juegos matemágicos"Dins Activitats SBM-XEIX23 de setembre de 2024, perEl proper dissabte 28 de setembre se celebrarà la inauguració del curs 2025-2025 d’ESTALMAT-IB.
A partir de les 11.00 h a la sala d’actes de l’edifici Gaspar Melchor de Jovellanos de la UIB, comptarem amb la conferència del professor Fernando Blasco Contreras, de la Universidad Politécnica de Madrid. Juegos matemágicos
Resum: "En aquesta xerrada presentarem un espectacle de màgia en què els jocs es basen per complet en propietats matemàtiques: jocs probabilístics, jocs amb baralles, mescles de (...)


