Fotos de l’estand "La clau del Codi Da Vinci", dins de la Fira de la Ciència 2006, celebrada a IFEBAL els dies 27 a 29 d’abril de 2006.
Notícies destacades:
-
Fotos de la Fira de la Ciència 2006 - PalmaDins Galeria d’imatges30 d’abril de 2006, per -
Pour tout le monde...28 d’abril de 2006, perPolígon de Son Castelló, Palma.
... et pour toujours. Aquesta era la màxima de la Acadèmia de les Ciències de París quan, en temps de la Revolució Francesa, posà fil a l’agulla per establir un sistema de mesures internacional. Pierre-Simon Laplace (1749-1827), autor del Sistema del Món, dedicà una part essencial de la seva feina a estudiar la forma de la Terra. Fou així mateix un destacat impulsor del sistema mètric modern. Per altra banda, la precisió assolida en la nova mesura del meridià (...) -
Jugar a las matemáticasDins Notícies24 d’abril de 2006, perN’Hugo em fa arribar aquest article publicat a El País el passat dilluns dia 17 d’abril. S’ho paga mirar-lo.
-
23 d’abril, dia del llibre23 d’abril de 2006, perSabor, Montuïri
23 d’abril, dia del llibre. Pastades amb fang del Tigris i l’Eufrates, col·leccions magnífiques de tauletes cuneïformes que ens parlen d’aritmètica, de geometria i d’àlgebra mesopotàmica amb més de 4.000 anys d’antiguitat. Amarats de Nil, el papir d’Ahmes (l’escriba que el feu) i el de Moscou, ens ofereixen informació privilegiada sobre les matemàtiques egípcies cap allà 1800-1600 aC. Després vendrien els Elements d’Euclides (s. III aC), una vertadera síntesi de tota la geometria grega que (...) -
II Jornada del professorat de Matemàtiques18 d’abril de 2006, perQuan el Seminari Permanent de Matemàtiques ]entorn, obert[ organitzà ja fa dos anys, amb el suport de l’ICE, la primera Jornada del Professorat de Matemàtiques de Mallorca, tots els assistents valoràrem la trobada com a molt positiva. Les conclusions apuntaven, entre d’altres coses, a un desig de periodicitat bianual.
Així és que, passat un any i busques, des de la SBM-XEIX hem posat fil a l’agulla per organitzar la segona jornada. Des de l’ICE ens han comunicat que tornem a tenir tot el suport (...)
0 | ... | 2100 | 2105 | 2110 | 2115 | 2120 | 2125 | 2130 | 2135 | 2140 | ... | 2250


