SBM-XEIX
SBM-XEIX
Societat Balear de Matemàtiques SBM-XEIX
  • Ja tenim guanyador del MP4

    3 de maig de 2007, per SBM-XEIX

    A la fi, ja tenim guanyador del reproductor MP4!
    Avui, el sorteig del cupó de l’ONCE, dóna com a resultat les tres xifres del mig: 03/05/07 519
    El nom del guanyador és: Salvador Cano Pericás
    Aviat ens posarem en contacte amb ell per fer-li entrega del premi.
    Enhorabona!
    Per cert, és un nombre curiós. La seva descomposició en factors primers és:
    i els seus divisors són:
    , , (...)

  • A = no A ?

    2 de maig de 2007, per Josep L. Pol i Llompart

    En una coneguda marca de begudes gasoses hi trobam aquesta curiosa, per dir alguna cosa, anotació. En principi, la meitat del rètol és utilitzat per a dir-nos que la beguda no té sucre. I de seguida la primera contradicció: quan diuen que no en té, realment vol dir que en té, però poc. I clar, com que el públic al qual va destinat està preocupat per aquestes coses, ens vol fer creure que aquest poc és poquíssim: menys d’una Caloria! Però clar, això també ho han de fer notar perquè no acaba de ser del (...)

  • Matemàtiques a Futurama i a Els Simpson

    2 de maig de 2007, per Daniel Ruiz

    Dues de les sèries de dibuixos animats més conegudes i seguides, estan plenes de matemàtiques.

  • Xerrada sobre Euler disponible en línia

    1 de maig de 2007, per SBM-XEIX

    Publiquem a la secció "Materials per compartir > Materials derivats d’actes de la Societat" del WikiXeix (en la que estau tots convidats a participar), la conferència sobre Leonhard Euler que va impartir el professor de la UIB Cesc Rosselló, gràcies a què ell mateix ens ha donat permís.
    Una conferència memorable, i molt recomanable de llegir, per descobrir detalls poc coneguts de la vida d’aquest matemàtic, i saber un poc més de la seva (...)

  • La Diada d’Euler al Diario de Mallorca

    Dins Notícies
    30 d’abril de 2007, per Daniel Ruiz

    A la pàgina 4 del Diario de Mallorca d’avui dilluns apareix un article , per títol "Unos 40 matemáticos homenajean a Eurer en el Barranc de Biniaraix", sobre la Diada d’Euler que es va celebrar ahir. Llevat del petit error tipogràfic "Eurer" on tocaria posar "Euler", és una ressenya ben encertada.

Més pàgines...

0 | ... | 1870 | 1875 | 1880 | 1885 | 1890 | 1895 | 1900 | 1905 | 1910 | ... | 2245

Subscripció a la llista de correus AMICS de l'SBM-XEIX

Traducció automàtica