SBM-XEIX
SBM-XEIX
Societat Balear de Matemàtiques SBM-XEIX
  • Matemàtiques parlamentàries

    Dins Notícies
    18 de març de 2008, per Félix Rodríguez Díaz

    El passat diumenge (16-03-2008) Diario de Mallorca publicà un article titulat "Matemáticas parlamentarias" que analitza el repartiment d’escons a l’actual sistema electoral. D’aquí es pot extreure una bona activitat per fer a classe on podem treballar percentatges, proporcionalitat, anàlisi i comparació de diverses alternatives, representació i interpretació de gràfics...
    Podeu consultar la versió on-line o veure el text del document (...)

  • Identitat Digital: I tu qui ets a Internet?

    Dins Notícies
    16 de març de 2008, per SBM-XEIX

    El passat 14 de març (2008) tingué lloc al renovat Centre de Cultura de "SA NOSTRA" (carrer Concepció) la inauguració de l’exposició IDENTITAT DIGITAL: I tu qui ets a Internet?. Diuen els crèdits:
    "Per existir en el ciberespai, és a dir, per actuar dins d’Internet, cal tenir una representació virtual, real o fictícia. Aquesta representació l’anam construint de mica en mica, a mesura que ens connectam a la xarxa, ens donam a conèixer i interactuam amb altres individus, nadius o immigrants digitals. La (...)

  • Amenábar filmarà Hypàtia

    Dins Notícies
    15 de març de 2008, per SBM-XEIX

    El diari de Balears d’ahir (14-2-2008) es fa ressò en un article que el director Alejandro Amenábar iniciarà dilluns que ve a Malta el rodatge de la seva nova pel·lícula "Àgora". Es tracta d’un drama èpic en el qual Rachel Weisz encarnarà Hypàtia d’Alexandria.
    Està previst que el rodatge de la nova pel·lícula duri quinze setmanes i serà la segona que el director espanyol dirigeixi en anglès. (La fotografia és de l’edició en (...)

  • MATerials MATemàtics: nou article

    14 de març de 2008, per SBM-XEIX

    A. Gasull i G. Guasp de la Universitat Autònoma de Barcelona, editors de la Revista Electrònica de Divulgació Matemàtica MAT2 ens fan saber que ha sortit el darrer article de Jaume Llibre titulat:
    La conjectura 3x+1 i els límits de la matemàtica
    L’article està catalogat dins la categoria més senzilla de divulgació per a qualsevol persona interessada en les matemàtiques. Molt interessant.

  • Conferència al CREAMat: Carlos Gallego

    13 de març de 2008, per SBM-XEIX

    El proper 27 de març a les 18:00 hores, tindrà lloc a la sala d’actes del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya la conferència de Carlos Gallego -organitzada pel CREAMAT- titulada: Alfabetització matemàtica i comunitats escolars.
    Carlos Gallego Lázaro és professor de la Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport, Blanquerna, de la Universitat Ramon Llull. Són molt coneguts i valorats els seus nombrosos treballs, llibres i articles, sobre l’ensenyament i l’aprenentatge de (...)

Més pàgines...

0 | ... | 1660 | 1665 | 1670 | 1675 | 1680 | 1685 | 1690 | 1695 | 1700 | ... | 2250

Subscripció a la llista de correus AMICS de l'SBM-XEIX

Traducció automàtica