La contraportada d’avui (9-9-2006) del Diari de Mallorca duu una interessant entrevista de Matías Vallés a Benoit Mandelbrot, qui fou a Mallorca en companyia de Jordi Wagensberg en el cicle encetat dels vespres de la ciència, al Gran Hotel de la fundació La Caixa.

El titular, de boca del mateix Mandelbrot, esgrimeix una sentència desafiant com "Si creus que comprens, mai no avançaràs". Però al llarg de l’article, n’hi ha d’altres igualment sucoses:

- La ciència es concentrà en allò llis, jo sempre he cavil·lat en termes de rugositat.

- Som molt visual, no entenc de fórmules.

- Els professors de matemàtiques han estat molt dolents.

- Mai no vaig aprendre les taules de multiplicar i me costaria arribar al vuit (...) Tot això no m’ha impedit fer matemàtiques de primer nivell, però no ho recomano.

- Som culturalment jueu, no practic i mai no faig declaracions sobre política, sexe o la meva cartera d’inversions.

No la vos perdeu.