SBM-XEIX
SBM-XEIX
Societat Balear de Matemàtiques SBM-XEIX

Inici > Notícies

Notícies

Darrer afegit : 9 d’abril.

Notícies relacionades amb les matemàtiques, amb la Societat, o amb diversos temes de la ciència!

Articles d’aquesta secció

  • La inauguració del CentMat a IB3

    Dins Notícies
    27 de gener de 2009, per SBM-XEIX

    Adjunt podeu veure la notícia de la inauguració del CentMat a l’informatiu migdia de IB3 televisió.

  • Còmic: la conjectura de Poincaré

    Dins Notícies
    17 de gener de 2009, per SBM-XEIX

    El diari de Balears d’avui (17-1-2009) porta en el seu suplement de cultura la secció habitual de Jaume Una maquinació temerària. Aquesta secció fa referència al món del còmic i en aquesta ocasió porta per títol La conjectura de Poincaré.
    Es tracta d’una referència a l’àlbum amb guió de Raule i dibuix de Josep M. Martín Saurí. Jaume Salvà ens explica que "respecte del títol de l’àlbum, en les dues primeres pàgines ja en sabem el perquè, però aquí Raule juga amb nosaltres i vol que pensem que es tracta d’un (...)

  • El CentMat al Cantabou de desembre

    Dins Notícies
    7 de gener de 2009, per Daniel Ruiz

    En el número 29 de la revista Cantabou del CEP d’Inca, apareix publicat un article sobre el Centre d’Aprenentatge Cientificomatemàtic, que podeu llegir al document adjunt.

  • La calculadora humana

    Dins Notícies
    5 de gener de 2009, per SBM-XEIX

    El diari de El País de dia 30-12-2008 es fa ressò de les habilitats de càlcul mental d’Alberto Coto, campió mundial en aquesta especialitat. Alberto és capaç de multiplicar dos nombres de vuit xifres en 56,5 segons. Ningú més que ell tampoc és capaç de sumar 100 dígits en 19,23 segons. Són dos rècords Guinness que, ara per ara, duen el seu nom. Podeu llegir l’article on-line o bé el pdf (...)

  • L’enginy de Miquel Capó

    Dins Notícies
    24 de desembre de 2008, per SBM-XEIX

    Ens alegram de poder ampliar el fons bibliogràfic de la Societat amb el regal que Miquel Capó Dolz ha fet a l’SBM-XEIX dels seus llibres. Nou volums de problemes lògics i d’enginy que ha publicat aquests darrers anys adreçats a gairebé totes les edats.
    El professor Miquel Capó Dolz és ben conegut a Menorca per la seva secció de problemes de’enginy que publica setmanalment al suplement escolar del Diario de Menorca.
    En aquesta pàgina titulada "Nombres a XOC" proposa alguns enigmes i problemes per a (...)

0 | ... | 180 | 185 | 190 | 195 | 200 | 205 | 210 | 215 | 220 | ... | 360