Justo es comenzar reconociendo el trabajo de quien dedicó gran parte de sus esfuerzos profesionales y personales a abrir brechas en témpanos de hielo. Pionero es el adjetivo para quien dio los primeros pasos en una actividad e inicia la exploración de nuevas tierras. Es cabal colocar en la vanguardia a quien se hallaba en primera posición, adelantado a los demás. Visionario fue quien poseyó una clara y acertada perspectiva de futuro.
Arduos debates en salas de reunión y charlas amistosas de (...)
Inici > Notícies
Notícies
Darrer afegit : 9 d’abril.
Notícies relacionades amb les matemàtiques, amb la Societat, o amb diversos temes de la ciència!
Articles d’aquesta secció
-
Jaume Casasnovas, Pioner de la Didàctica de les Matemàtiques a la UIBDins Notícies15 de juliol de 2010, per -
Jaume Casasnovas, en la memòriaDins Notícies15 de juliol de 2010, perAhir (14-07-2010) ens va deixar el company i amic Jaume Casasanovas. Soci fundador de la Societat Balear de Matemàtiques SBM-XEIX i Catedràtic d’Escola Universitària de la UIB des de 1994, combinà la seva vida professional i vocacional entre la investigació i la docència.
Només ens cal una mirada a la seva trajectòria vital perquè tot d’una ens venguin al cap compromís i capacitat de treball. Jaume fou un bon investigador del seu camp, la matemàtica borrosa, cosa que avala el seu currículum (...) -
Perelman rebutja definitivament la medalla FieldsDins Notícies7 de juliol de 2010, perSegons el rotatiu El País de 2-7-2010, Grigori Perelman ha rebutjat definitivament la medalla Fields atorgada per l’Institut Clay i el premi en metàl·lic que això comporta (un milió de dólars).
Podeu llegir la ressenya de Malen Ruiz de Elvira en línia o bé al pdf adjunt. -
Refutada la conjectura de HirschDins Notícies23 de juny de 2010, perEl diari El País de 21/06/2010 ens porta l’article de Karim Asry sobre la refutació que Francisco Santos, catedràtic de la Universitat de Cantàbria, ha aconseguit de la conjectura de Hirsch.
Podeu llegir l’article en línia o bé al pdf adjunt. -
Vladímir I. Arnold i la resolució de problemesDins Notícies12 de juny de 2010, perManuel de León ens assabenta en el seu article (El País, 11/06/2010) de la mort de l’il·lustre matemàtic rus Vladímir I. Arnold. El mateix Arnold afirmava que la tradició familiar de proposar problemes per resoldre a casa i, el fer una festa cada vegada que es resolien, influí directament en l’elecció de la seva formació universitària.
Dirigit per Kolmogorov, Arnold és famós entre altres coses per haver resolt el 13è problema de la col·lecció Hilbert de 1900 (sobre solucions per a equacions de setè (...)
0 | ... | 125 | 130 | 135 | 140 | 145 | 150 | 155 | 160 | 165 | ... | 360


