En l’edició de l’Olimpíada Matemàtica Espanyola d’enguany, dos mallorquins han fet podi: plata per a en Rafael Eusebio López Martínez i bronze per a en Lluís Martorell Pons, ambdós del Col·legi Sant Josep Obrer.
L’edició d’enguany ha estat especialment difícil i fa molt meritori l’èxit que aquests dos alumnes han aconseguit. L’enhorabona!
La informació completa del que ha estat l’olimpíada a Pamplona la trobareu a http://www1.unavarra.es/olimpiada-matematica/: el programa dels quatre dies, relació de (...)
Inici > Notícies
Notícies
Darrer afegit : 9 d’abril.
Notícies relacionades amb les matemàtiques, amb la Societat, o amb diversos temes de la ciència!
Articles d’aquesta secció
-
Plata i Bronze per a dos mallorquins en l’OME2011Dins Notícies3 d’abril de 2011, per -
John Milnor, premi AbelDins Notícies26 de març de 2011, perEl diari El País de 23/03/2011 porta la notícia que John Milnor, matemàtic d’Estats Units, ha estat guardonat amb el premi Abel que atorga l’Acadèmia Noruega de les Ciències i les Lletres. Aquest premi es va instaurar el 2003 en paral·lel als Nobel per compensar l’absència de les matemàtiques en aquests guardons.
Milnor ja aconseguí el 1962 la prestigiosa medalla Fields. En opinió del jurat, el treball de John Milnor destaca per la seva perspicàcia, imaginació i bellesa.
Podeu llegir l’article en (...) -
Dia mundial de la poesiaDins Notícies21 de març de 2011, perD’ençà del 2001, cada 21 de març (l’equinocci de primavera) se celebra arreu del món el dia mundial de la poesia. Deia Karl Weierstrass que el matemàtic que no sigui una mica poeta, no serà mai un matemàtic complet.
Són moltes les pàgines que podem trobar a la xarxa que relacionen poesia i matemàtiques. Ja a la tardor del 2007, la nostra societat organitzar una vetlada a la seu de la Fundació ACA de Búger on poguérem escoltar tot un recull de poesies relacionades amb les matemàtiques l’índex del qual (...) -
Col·lecció: "Grandes problemas de Matemáticas"Dins Notícies19 de març de 2011, perA partir d’aquest diumenge dia 20 de març, el diari El País presenta la col·lecció "Grandes problemas de matemáticas", en el que es poden trobar títols sobre la proporció àuria, la probabilitat, el nombre pi o molts altres temes d’actualitat matemàtica.
Entre els col·laboradors d’aquesta col·lecció es troben matemàtics ben coneguts per nosaltres com Claudi Alsina, Fernando Corbalan, Francisco Martín Casalderrey, Albert Violant i molts d’altres.
Aquesta col·lecció es va presentar anteriorment amb el títol (...) -
Resolta la conjectura de NashDins Notícies15 de març de 2011, perJavier Fernández de Bobadilla, investigador Científico de l’Institut de Ciències Matemàtiques i investigador científic del CSIC, i María Pe Pereira, actualment becària a l’Institut Jussieu de París, han anunciat la prova de un famós problema enunciat per John Nash en la dècada dels 60.
La teoria de singularitats és un tema transversal on convergeixen tècniques de moltes àrees de las matemàtiques, com la geometria algebraica, la topologia, la geometria diferencial, l’anàlisis. Aquest resultat és un (...)
0 | ... | 95 | 100 | 105 | 110 | 115 | 120 | 125 | 130 | 135 | ... | 360


